تعمیر برقی و الکترونیکی جرثقیل دماگ تیرکس Demag .تعمیر تخصصی الکترونیکی یونیت های جرثقیل های Terex Demag تعمیر یونیت ها و بردهای جرثقیل های بزرگ.
کرین های هیدرولیک ، اصول طراحی بسیار ساده ای دارند ولی می توانند قدرت یک غول را داشته باشند کاری که جز از عهده این کرین ها از عهده وسیله دیگری بر نمی آید . این دستگاهها می توانند در ظرف چند دقیقه تیرآهن های یک پل چندین تنی را که بر روی یک بزرگراه در حال نصب است بلند کرده و جابجا کنند ؛ تجهیزات سنگینی را که برای نصب و برپایی یک کارخانه مورد نیاز است جابجا و بلند نمایند و یا با نصب ستون هایی در کنار ساحل امکان نصب خانه و تاسیسات ساحلی را فراهم آورند . یا از انواع جرثقیل های کامیونی : تراک کرین برای بلند کردن و جابجایی اجسام سنگین و جابجا نمودن آنها استفاده کرد .
هنگامی که مشغول تماشای کار کردن یک کرین هیدرولیک هستید به سختی می توانید باور کنید که چگونه ممکن است که چنین دستگاهی دهها تن بار را به این آسانی و راحتی جابجا می کند . البته کرین ها هیدرولیک از نظر ظرفیت بلند کردن بار با هم متفاوت هستند و بر همین اساس هم نام آنها را انتخاب می کنند مثلا کرین ۴۰ تن و نظایر آن .
در اینجا شما با چگونگی طرز کار یک کرین و اینکه چطور بارهای به این سنگینی را جابجا می کند آشنا می شوید :
اگر با طرز کار ماشینهای هیدرولیک آشنایی داشته باشید ، می دانید که این نوع دستگاهها بر اساس یک قانون ساده کار می کنند :
اغلب ماشین های هیدرولیک از یک سیال غیر قابل فشرده شدن incompressible fluid استفاده می کنند یعنی مایعی که حداکثر چگالی خود را دارد . روغن یکی از سیالات غیر قابل فشرده شدن است و برای استفاده در ماشین های هیدرولیک و از جمله کرین های هیدرولیک مناسب می باشد . در یک سیستم ساده هیدرولیک ، هنگامی که پیستون فشاری را بر روی روغن اعمال می کند ، روغن تمامی این فشار وارده را به پیستون دیگری منتقل می کند و باعث حرکت دادن آن می شود .
فشار لازم برای حرکت پیستون توسط یک پمپ هیدرولیک تامین می شود . معمولا در سیستم های هیدرولیک فشار مورد نیاز را توسط یک یا دو پمپ هیدرولیک تامین می کنند .
اغلب کرین تراک های هیدرولیکی از دو پمپ چرخ دنده ای استفاده می کنند که بصورت توام با هم کار می کنند و روغن هیدرولیک را تحت فشار قرار می دهند . هنگامی که نیاز به افزایش فشار وجود دارد ، اپراتور دستگاه یک پدال پایی را فشار می دهد تا پمپ سریع تر کار کند .
در پمپ های چرخ دنده ای تنها روشی که می توان از طریق آن فشار پمپ را افزایش داد این است که دور موتور را بالا ببرند و موتور با حداکثر توان کار کند .
در یک کرین هیدرولیک ۷۰ تن معمولا از یک موتور دیزل : ۷/۱۲ لیتری برای تولید توانی حدود ۳۶۵ اسب بخار استفاده می شود .
این پمپ باعث حرکت جکی می شود که بوم کرین را بالا و پائین می کند ضمن اینکه قسمت های کشویی بوم تلسکوپی را بیرون آورده یا داخل می برد . این پمپ اصلی قادر است که فشاری معادل ۳۵۰۰ پی اس آی را تولید کند (حدود ۲۳۳ کیلوگرم بر سانتی متر مربع ) . فشاری که این پمپ اصلی تولید می کند بیشتر از فشار دو پمپ دیگر است چون باید قطعات سنگین تری را حرکت دهد .
کرین های هیدرولیک از وزنه هایی در قسمت عقبی اتاق خود استفاده می کنند که باعث پایداری کرین شده و از واژگون شدن آن جلوگیری کند این وزنه ها را می توان با استفاده از جک های هیدرولیک برداشت یا اضافه کرد پمپ متعادل کننده می تواند تا ۱۴۰۰ پی اس آی فشار ایجاد کند .
برای کنترل فرمان و شاخکها هم از یک پمپ مخصوص استفاده می شود . شاخکها که در چهار طرف کرین نصب شده اند برای ایجاد پایداری بیشتر و ثبات کرین به هنگام بلند کردن بار مورد استفاده قرار می گیرند . چون فعالیت فرمان کرین و بیرون آمدن شاخکها بطور همزمان صورت نمی گیرد به همین جهت از یک پمپ برای هر دوی آنها استفاده شده است . این پمپ ۱۶۰۰ پی اس آی فشار ایجاد می کند .
اگر تمام چیزها ی یک کرین با هیدرولیک شروع و به آن خاتمه می یابد اما چیزهای دیگری هم وجود دارد که باید از آنها هم نام ببریم . قطعاتی که برای بلند کردن بار ضروری هستند .
قابل تشخیص ترین و بارزترین قسمت یک کرین ، همان بوم آن است . که بازویی است فولادی برای بلند کردن و نگهداری بارهایی که باید جابجا شوند . و درست در منطقه پشت اتاق راننده قرار گرفته و یکی از قطعات اساسی کرین است و به جرثقیل این امکان را می دهد که بارها ی برداشته شده را تا دهها متر بالا ببرد و جابجا نماید .
تعمیر برقی و الکترونیکی جرثقیل Demag